Pole koła
Oblicz pole koła korzystając ze wzoru P = π * R2 . Litera R we wzorze oznacza promień koła. Na potrzeby rozwiązania tego zadania przyjmij, że π = 3.14159.
Wejście
Na wejściu znajduje się jedna wartość rzeczwista oznaczająca długość promienia R.
Wyjście
Wyjście
A=31819.3103
Wejście
150
Wyjście
A=70685.7750
Źródło: https://www.urionlinejudge.com.br/judge/en/problems/view/1002
Wskazówki
W celu wyświetlenia wartości liczbowych z konkretną ilością cyfr po przecinku można skorzystać z biblioteki iomanip.
Dołączenie biblioteki do pliku cpp:
#include <iomanip>
#include <iostream>
using namespace std;
...
Po dołączeniu wskazanej wyżej biblioteki można wykorzystać flagi dla instrukcji cout.
W ten sposób informujemy, że chcemy wyświetlić liczbę rzeczywistą z wykorzystaniem pięciu cyfr:
cout << setprecision(5) << 3.14159 << endl;
W ten sposób informujemy, że chcemy wyświetlić liczbę rzeczywistą z pięcioma cyframi po przecinku:
cout << fixed << setprecision(5) << 3.14159 << endl;
Pamiętaj, że typ zmiennych ma znaczenie dla dokładności uzyskiwanych wyników.
Oblicz pole koła korzystając ze wzoru P = π * R2 . Litera R we wzorze oznacza promień koła. Na potrzeby rozwiązania tego zadania przyjmij, że π = 3.14159.
Wejście
Na wejściu znajduje się jedna wartość rzeczwista oznaczająca długość promienia R.
Wyjście
Wynikiem działania programu powinien być ciąg znaków rozpoczynający się od "A=" i kontynuowany przez wartość oznaczającą pole koła. Precyzja wyświetlania wyniku - 4 cyfry poprzecinku.
Wejście
100.64Wyjście
A=31819.3103
Wejście
150
Wyjście
A=70685.7750
Źródło: https://www.urionlinejudge.com.br/judge/en/problems/view/1002
Wskazówki
W celu wyświetlenia wartości liczbowych z konkretną ilością cyfr po przecinku można skorzystać z biblioteki iomanip.
Dołączenie biblioteki do pliku cpp:
#include <iomanip>
#include <iostream>
using namespace std;
...
Po dołączeniu wskazanej wyżej biblioteki można wykorzystać flagi dla instrukcji cout.
W ten sposób informujemy, że chcemy wyświetlić liczbę rzeczywistą z wykorzystaniem pięciu cyfr:
cout << setprecision(5) << 3.14159 << endl;
W ten sposób informujemy, że chcemy wyświetlić liczbę rzeczywistą z pięcioma cyframi po przecinku:
cout << fixed << setprecision(5) << 3.14159 << endl;
Pamiętaj, że typ zmiennych ma znaczenie dla dokładności uzyskiwanych wyników.
Nazwa typu | Ilość Bajtów | Zakres wartości |
---|---|---|
bool | 1 | false lub true |
char | 1 | od -128 do 127 |
unsigned char | 1 | od 0 do 255 |
wchar_t | 2 | od 0 do 65'535 |
short | 2 | od -32'768 do 32'767 |
unsigned short | 2 | od 0 do 65'535 |
int | 4 | od -2'147'483'648 do 2'147'483'647 |
unsigned int | 4 | od 0 do 4'294'967'295 |
long | 4 | od -2'147'483'648 do 2'147'483'647 |
unsigned long | 4 | od 0 do 4'294'967'295 |
long long | 8 | od -9'223'372'036'854'775'808 do 9'223'372'036'854'775'807 |
unsigned long long | 8 | od 0 do 18'446'744'073'709'551'615 |
float | 4 | 3.4E +/- 38 (7 cyfr) |
double | 8 | 1.7E +/- 308 (15 cyfr) |
long double | 8 | 1.7E +/- 308 (15 cyfr) |
Komentarze